کـــافه کـــتاب

جایی برای هر که دلش تنگ می شود

کـــافه کـــتاب

جایی برای هر که دلش تنگ می شود

درباره بلاگ
کـــافه کـــتاب

سلام
این وبلاگ برای آشنایی بیشتر شما با کتب شعر و رمان و همچنین تهیه و خریداری راحت تر طراحی شده است.
کافی است کتاب مورد نظرتان را همراه با مشخصات خودتان به نشانی زیر ایمیل یا به صورت نظر خصوصی ارسال کنید تا در اسرع وقت در جلسات خدمتتان ارائه شود.
(در حال حاضر این وبلاگ ویژه بچه های دارالولایه و بچه های شعر می باشد)


ایمیل کافه کتاب: kafeh.ketab@yahoo.com

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
۰۶ مهر ۹۲ ، ۱۵:۲۵

عقاید یک دلقک

عقاید یک دلقک                           
نویسنده: هاینریش بل
مترجم: محمد اسماعیل زاده
ناشر: چشمه
تعداد صفحه: 353
قیمت: 14000 تومان

کتاب «عقاید یک دلقک» یکی از بهترین آثار هاینریش بل می‌باشد . هاینریش بل یک نویسنده‌ی آلمانی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال ١٩٧٢ بود. دوره‌ی جوانی وی مصادف با جنگ جهانی دوم بوده و به همین دلیل آثارش به شدت تحت تاثیر این واقعیت قرار گرفته است.
اگر بخواهیم یکی از تاثیرگذارترین رمان های قرن بیستم را نام ببریم باید به این کتاب اشاره کنیم. این کتاب که در ایران توسط محمد اسماعیل زاده ترجمه شده است، درباره دلقکی به نام هانس شینر است که از پنج سال قبل تا کنون در مجامع مذهبی ظاهر می شود و با سخنان طنز آمیز خود، تماشاگران را سرگرم می کند. او فرزند کارخانه دار معروفی است که به ثروت پدر، پشت پا زده و زندگی ساده ای را در پیش گرفته است. این داستان در زمان انتشارش با انتقاد های بسیاری مواجه شد اما با گذشت زمان اهمیتی تاریخی پیدا کرد. هاینریش بُل یکی از کسانی است که آثارش را می توان انعکاسی از تنهایی و پوچی انسان مدرن نامید . ” عقاید یک دلقک ” اثری است که در آن، این بازتاب در اوج خویش با فرم به تعامل رسیده و روانکاوی مشکلات روشنفکر و هنرمند جهان مدرن را به صورت کاملازیرپوستی مورد توجه قرار داده است. بل در این رمان با لحن خطابی خویش، دنیا را هدف می گیرد و در واقع بدین بهانه مخاطب را مورد نقد و خطاب قرار می دهد. کاری که در بسیاری از آثار محتواگرای قرن بیستم شاهد آن هستیم. اما ارجاعات درون متنی داستان به همراه شخصیت پردازی های بسیار قوی باعث می شود این خرده روایت ها در یک فرم کلی جای گرفته و به رشته هایی تارعنکبوت وار تبدیل شوند که جدایی حتی یک سطر بدون آسیب به کلیت اثر غیرممکن باشد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۶
مهدی افضلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی